Fontos változások az állami online ügyintézésben2025-től megszűnik az Ügyfélkapu bejelentkezési mód, az arcképes azonosítás, az eSzemélyi azonosítás és a telefonkódos azonosítás, illetve az AVDH dokumentum hitelesítési mód is. Az állampolgárok számára a digitális aláírás lehetőségét a Digitális Állampolgárság mobilalkalmazás biztosítja, míg a cégek számára piaci szolgáltatóknál elérhető digitális aláírási megoldások nyújtanak alternatívát.
Magánszemélyeknek Cégeknek és vállalkozóknak AVDH Állami ügyintézőknek
MagánszemélyeknekMi az Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu+?

Az Ügyfélkapu egy azonosítási rendszer, ami lehetővé tette, hogy az állampolgárok felhasználónév és jelszó segítségével belépjenek az állami online ügyintézési felületekre, például a magyarorszag.hu-ra. 2025-től – biztonsági okokból – ez a bejelentkezési mód megszűnik. Az arcképes azonosítás, az eSzemélyi azonosítás és a telefonkódos azonosítás szintén megszűnik, ezért ezek helyett is az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság mobilalkalmazás lesz használható.

Az Ügyfélkapu+ a továbbfejlesztett változata az Ügyfélkapunak. Ez már kétlépcsős azonosítást biztosít: a felhasználónév és jelszó mellett egy második kódot is meg kell adni, amit jelenleg mobilalkalmazásban kapsz meg, de várhatóan január második felétől e-mailben is kérheted.

Mi történik, ha nem regisztrálok sem Ügyfélkapu+-ra, sem a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásba?

Ha 2025. január 16-ig nem aktiválod egyik rendszert sem, nem tudsz majd online ügyeket intézni az állami oldalakon. Például nem tudsz adóbevallást beadni, önkormányzati ügyeket intézni, vagy a tárhelyeden dokumentumokat elérni.

Használhatom az Ügyfélkapu+-t akkor is, ha már aktiváltam a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást?

Igen, mindkettőt használhatod. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás és az Ügyfélkapu+ különálló rendszerek.

Az Ügyfélkapu+ felváltja az eddigi Ügyfélkapu bejelentkezési módot egy extra biztonsági lépéssel. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás egy teljesen új azonosítási rendszer, ami önmagában is működik.

Mit tegyek, ha nincs modern okostelefonom?

Ha nincs megfelelő okostelefonod a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás használatához, számodra az Ügyfélkapu+ marad az ideális megoldás.

Az Ügyfélkapu+ használatához – várhatóan 2025. január második felétől – e-mailben is kérheted a belépő kódot, így modern okostelefon nélkül is biztonságosan beléphetsz.