2024. december 31. után az AVDH-val hitelesített dokumentumok nem minősülnek teljes bizonyító erejű magánokiratnak, így a vállalkozásoknak új megoldást kell találniuk a dokumentumok hitelesítésére.
Mivel az állam kizárólag a magánszemélyek számára biztosítja a Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson keresztül történő e-aláírást, a cégeknek piaci alapon működő megoldások közül kell választaniuk.
Tehát olyan szoftvert vagy szolgáltatást kell vásárolnod, ami megfelel az uniós eIDAS szabályozásnak.
Ha egyéni vállalkozó vagy, a könyvelődnek nem lesz hozzáférése a Digitális Állampolgárság fiókodhoz. Meghatalmazással adhatsz jogosultságot, hogy a könyvelőd a saját tárhelyére kapja meg a hivatalos irataid. Fontos! Ebben az esetben te nem kapod meg az értesítéseket és dokumentumokat, csak a könyvelőd.
Ha céged van, a Cégkapu rendszerében adhatsz hozzáférést a könyvelődnek, aki a saját Ügyfélkapu+ fiókjával vagy Digitális Állampolgárként intézheti zavartalanul az ügyeidet.
A Cégkapu rendszerén keresztül adhatsz hozzáférést a könyvelődnek, mint külső megbízottnak („ügykezelőnek”). A hozzáférések és jogosultságok beállítása során meghatározhatod, hogy milyen szintű hozzáféréssel rendelkezzen a digitális ügyintézési rendszerekben. A jogosultságok megfelelő kiosztásával biztosíthatod az adataid védelmét és a hatékony ügyintézést.