Fontos változások az állami online ügyintézésben2025-től megszűnik az Ügyfélkapu bejelentkezési mód, az arcképes azonosítás, az eSzemélyi azonosítás és a telefonkódos azonosítás, illetve az AVDH dokumentum hitelesítési mód is. Az állampolgárok számára a digitális aláírás lehetőségét a Digitális Állampolgárság mobilalkalmazás biztosítja, míg a cégek számára piaci szolgáltatóknál elérhető digitális aláírási megoldások nyújtanak alternatívát.
Magánszemélyeknek Cégeknek és vállalkozóknak AVDH Állami ügyintézőknek
AVDHMikor és hogyan kerül kivezetésre az AVDH?

Az AVDH önálló dokumentumhitelesítési funkciója – ami eddig a magyarorszag.hu/avdh oldalon keresztül volt elérhető – 2024. december 31-én megszűnik.

A dokumentumhitelesítés az ePapír és más állami szolgáltatások, ügyintézések esetén elérhető marad 2025. október 31-ig.

A kivezetés oka, hogy fokozatosan áttérjünk egy korszerűbb, biztonságosabb és uniós szinten is elfogadott digitális aláírási megoldásra.

Hogyan tudok ezentúl digitálisan aláírni magánszemélyként?

A Digitális Állampolgár mobilalkalmazás lehetőséget biztosít a minősített digitális aláírás létrehozására. Tehát az alkalmazás segítségével továbbra is tudsz majd digitálisan hitelesíteni, ami ugyanolyan jogi érvényességgel bír, mint az eddigi AVDH-aláírások. Ez a módszer megfelel az uniós előírásoknak és biztosítja a magas szintű biztonságot.

Hogyan érint az AVDH kivezetése vállalkozóként?

2024. december 31. után az AVDH-val hitelesített dokumentumok nem minősülnek teljes bizonyító erejű magánokiratnak, így vállalkozásoknak új megoldást kell találniuk a dokumentumaik hitelesítésére.

Mivel az állam kizárólag a magánszemélyek számára biztosítja a Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson keresztül történő e-aláírást, a cégeknek piaci alapon működő megoldások közül kell választaniuk.

Tehát olyan szoftvert vagy szolgáltatást kell vásárolnod, ami megfelel az uniós eIDAS szabályozásnak.