Az Ügyfélkapu bejelentkezési mód és az AVDH dokumentum hitelesítési mód 2025-től megszűnik. A linkre kattintva megtalálod az ezzel kapcsolatos legfontosabb kérdéseket és válaszokat. További információk

Általános Szerződési Feltételek

Digitális Állampolgárság Keretalkalmazás szolgáltatás

Hatályos: 2025. január 30-tól

Általános adatok, elérhetőségek

Szolgáltató neve:

IdomSoft Zrt.

Székhely:

1138 Budapest, Váci út 133.

Levelezési cím:

1394 Budapest, Pf.: 390.

Telefonszám:

+36-1-7957-800

Internetes honlap címe:

https://idomsoft.hu/

A Szolgáltatással összefüggő információt tartalmazó honlap címe:

https://dap.gov.hu/

1. ÁSZF célja, hatálya és jogszabályi háttere

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) célja az IdomSoft Zrt., mint a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény szerinti digitális állampolgárság szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatások) mobileszközökre tervezett és kifejlesztett mobilalkalmazáson keresztül történő, 14. életévüket betöltött természetes személyek általi (továbbiakban: Felhasználó) igénybevételi feltételeinek szabályozása.

A Szolgáltatások igénybevételéhez a Szolgáltató mobilalkalmazást (továbbiakban: Keretalkalmazás) biztosít. A Keretalkalmazáson keresztül fokozatosan elérhetővé válnak a digitális állampolgársághoz kapcsolódó szolgáltatások. 

A jelen ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződés képezi alapját a Szolgáltatások Felhasználók által történő igénybevételének.

Jelen ÁSZF határozza meg a Szolgáltatások igénybevételének jogi, műszaki és adminisztratív feltételeit. A Felhasználó a Keretalkalmazást az ÁSZF megismerése és elfogadása után használhatja.

1.1. Legfontosabb vonatkozó jogszabályok

1.2. Személyi hatály

Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a Felhasználókra.

1.3. Időbeli hatály

Jelen ÁSZF az előlapon megjelölt időponttól hatályos, amely megszűnik visszavonáskor vagy a módosítás hatályba lépésével.

1.4. Tárgyi hatály

Jelen ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed a Dáptv.-ben foglalt, a kijelölt szolgáltató által biztosított szolgáltatásokra, valamint a 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendeletben meghatározott, a Keretalkalmazás útján biztosított Szolgáltatásokra.

1.5. ÁSZF elérhetősége, változása

Jelen ÁSZF-et és annak módosításait a Szolgáltató a Szolgáltatások internetes honlapján (https://dap.gov.hu) és a Keretalkalmazáson keresztül elérhetővé teszi.

A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani azzal a feltétellel, hogy a módosított ÁSZF hatályba lépésének időpontját megelőző legalább 10 munkanappal előzetesen értesíti a Felhasználót a módosítás tartalmával összefüggésben, a https://dap.gov.hu honlapján közzétett, a Keretalkalmazáson és a Felhasználó elektronikus levelezési címén keresztül történő tájékoztatás keretében. Az ÁSZF módosításának elfogadása a Felhasználó ráutaló magatartásával történik.

2. Szolgáltatások

Figyelembe véve jelen ÁSZF időbeli és tárgyi hatályát, a Keretalkalmazáson keresztül az alábbi Szolgáltatások érhetők el:

  • Digitális állampolgárság előregisztráció, tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) történő személyazonosság igazolása és felhasználói profil aktiválás
  • Digitális keretszolgáltatások (eAzonosítás és eAláírás)
  • A Felhasználó által a Keretalkalmazás útján igénybe vehető egyéb alkalmazás szolgáltatások:
    1. hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése az igénylés szerinti kérelem adatok bűnügyi nyilvántartó szerv felé történő továbbításával, valamint a kérelem tárgyában hozott döntés letöltése,
    2. nemzeti digitális irattárca szolgáltatás,
    3. időpontfoglalás egyes kormányablak ügyek tekintetében,
    4. hitelesített adatigazolás és adatmegosztás (személyi azonosító, természetes személyazonosító adatok, lakcímadat, TAJ szám, adóazonosító jel és vezetési jogosultság adatai).

A fenti Szolgáltatások részletes műszaki-adminisztratív követelményei a https://dap.gov.hu címen érhetőek el.

A Keretalkalmazást a Felhasználó letölti a mobileszközére és az első használatkor megad egy általa választott 6 (hat) számjegyű PIN kódot, amellyel kapcsolatban a Felhasználó nem kezdeményezhet pótlást vagy módosítást. Amennyiben új PIN kód beállítására van szükség, a Felhasználó a Keretalkalmazás újratelepítésével állíthatja azt be.

A Szolgáltatásokat a Felhasználó a Keretalkalmazásban elvégzett regisztrációt követően veheti igénybe. A regisztráció alapján a Felhasználó aktiválja a digitális állampolgársághoz kapcsolódó felhasználói profilját, mellyel digitális állampolgárrá válik. A felhasználói profil aktiválásával a Felhasználó digitális állampolgárrá válik, szerepel a Digitális Állampolgárság Nyilvántartásban, mely nyilvántartás tartalmazza a Felhasználót kizárólagosan azonosító digitális állampolgárság azonosítót, valamint ahhoz hozzárendelten a Keretalkalmazás működéséhez szükséges technikai adatokat. A digitális állampolgársághoz kapcsolódó felhasználói fiók aktiválásával egyidejűleg a Felhasználó vállalja, hogy valamennyi digitális térben intézhető ügy esetében akként rendelkezett, hogy a Dáptv. szerint kíván szolgáltatást igénybe venni, a digitális szolgáltatást biztosító szervekkel szemben digitálisan tartja a kapcsolatot, ettől eltérő nyilatkozatot vagy rendelkezést nem tehet.

A Keretalkalmazás igénybevételéhez szükséges a Felhasználó biometrikus (arckép- vagy ujjnyomat) adatával vagy az általa megadott 6 (hat) számjegyű PIN kód segítségével történő azonosítása.

A Keretalkalmazás Felhasználója díjmentesen jogosult a Keretalkalmazásban elérhető Szolgáltatások igénybevételére, ide nem értve a Keretalkalmazáson kérelmezhető, egyes szolgáltatások igénybevételével intézhető ügyekre vonatkozó díjfizetési kötelezettséget.

Amennyiben a Felhasználó mobileszközén aktivált felhasználói profillal ellátott Keretalkalmazás található, és a mobileszközt eltulajdonították, elveszett, megrongálódott, megsemmisült, vagy egyéb okból használhatatlanná vált, a Szolgáltató a https://dap.gov.hu weboldalon biztosítja, hogy a Felhasználó távolról, a szükséges adatok megadásával az érintett mobileszközön a Keretalkalmazást elérhetetlenné tegye. A Keretalkalmazás újbóli használatához ismételt regisztrációra van szükség.

2.1. Előregisztráció támogatására vonatkozó speciális szabályok

A Szolgáltató az előregisztrációt a járási hivatalok, az Nytv. szerinti kijelölt kormányhivatal, valamint az Nytv. szerinti nyilvántartást kezelő szerv útján biztosítja. Az előregisztráció célja az előregisztrációs adat és kapcsolódó adatok rögzítése a digitális állampolgárság felhasználói profil későbbi aktiválása érdekében. Az előregisztrációs szolgáltatás igénybevétele személyes megjelenéssel történik, melynek során ügyintézői közreműködéssel kerül sor a Felhasználó azonosítására, majd a Felhasználó és mobileszköze összerendelésére. Ezután a Felhasználó a későbbiekben a digitális állampolgárság felhasználói profilját már a Keretalkalmazáson keresztül, online módon, ügyintéző közreműködése nélkül aktiválhatja.

Az előregisztráció során a Felhasználó személyazonosságának igazolását követően a Szolgáltató a Felhasználó rendelkezésére bocsátja azt a mobileszköz kamerájával olvasható adattároló kódot (a továbbiakban: QR kód), mely a sikeres előregisztráció megtörténtét igazoló információt (a továbbiakban: előregisztrációs adat) tartalmazza.

Az előregisztrációs adatot a Felhasználó a Keretalkalmazás segítségével a mobileszközében tárolja.

A Keretalkalmazás támogatja az Előregisztráció eredményeként generált QR kód beolvasását, az előregisztrációs adatok Keretalkalmazásban való eltárolását a későbbi aktiválás érdekében.

Az előregisztrációs adat Keretalkalmazásban történő rögzítéséhez a Felhasználónak el kell fogadnia a jelen ÁSZF-ben és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat (a továbbiakban: Adatkezelési Tájékoztató), amely a https://dap.gov.hu címen érhető el, továbbá a Felhasználónak a Keretalkalmazásban el kell végeznie a szükséges beállításokat.

A Felhasználó rendelkezésére bocsátott QR kód egyszer használható fel, a felhasználásra a QR kód létrehozásától számított tíz percen belül van lehetőség az erre a célra létrehozott egyedi biztonsági kód egyidejű magadásával.

Az előregisztrációs adatot a Felhasználó a Keretalkalmazás segítségével a mobileszközében tárolja (sikeres előregisztráció).

Az előregisztrációval és a későbbi aktiválással kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató a Keretalkalmazásban a mobileszköz kezdőképernyőjére küldött üzenetben (a továbbiakban: PUSH üzenet) jelzi a Felhasználónak.

A Szolgáltató a Keretalkalmazásban az előregisztrációs adat visszafejthetetlen lenyomatát a regisztrációig, de legfeljebb 6 hónapig tárolja.

Sikeres előregisztrációt követően a felhasználói profil aktiválásához szükséges regisztráció befejezéséről és a befejezéshez szükséges további teendőkről a Szolgáltató a Keretalkalmazáson keresztül értesíti a Felhasználót.

Amennyiben a Felhasználó az előregisztrációt követően, de még felhasználói profiljának aktiválását megelőzően törölni szeretné előregisztrációját, azt az előregisztráció törlésére szolgáló kód és a Felhasználó természetes személyazonosító adatai közül egy vagy több megadásával a 1818 Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül teheti meg.

A regisztráció befejezése érdekében szükséges lehet a Keretalkalmazás frissítése.

2.2. eAláíráshoz kapcsolódó speciális szabályok

A Szolgáltató az eAláírás szolgáltatást a - NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. - bizalmi szolgáltató bevonásával (továbbiakban: Bizalmi Szolgáltató) biztosítja.

A Felhasználó a Keretalkalmazásban elvégzett regisztráció során, a regisztrációs folyamattól elválaszthatatlanul az aláíró tanúsítvány (a továbbiakban: tanúsítvány) igénylésével az eAláírás szolgáltatás igénybevételét is kezdeményezi. Amennyiben a Felhasználó az eAláírás szolgáltatás igénybevételének Szolgáltató általi biztosítását megelőzően a Keretalkalmazásban már regisztrált, az eAláírás szolgáltatást – annak Szolgáltató általi biztosítását követően – a Keretalkalmazásban a tanúsítvány igénylését külön kezdeményezi, melyet követően a Keretalkalmazás további használatára a jelen pontban foglaltak irányadók. Jelen bekezdés alkalmazásában, amennyiben a Felhasználó a tanúsítvány igénylését nem kezdeményezi, a Keretalkalmazás további használatára a tanúsítvány igénylésének kezdeményezéséig nem jogosult.

A Szolgáltató az eAláírás szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódóan a Keretalkalmazásban a Felhasználó részére biztosítja az aláírás jelszó beállítását, valamint támogatja az aláíró tanúsítvány (a továbbiakban: tanúsítvány) igénylését. Az aláírás jelszóval kapcsolatban a Felhasználó nem kezdeményezhet pótlást vagy módosítást, valamint az aláírás jelszó öt alkalommal történő hibás megadása esetén az eAláírás szolgáltatás a Felhasználó számára ideiglenesen elérhetetlenné válik. Amennyiben új aláírás jelszó beállítására van szükség, a Felhasználó a Keretalkalmazás újratelepítésével állíthatja azt be, a tanúsítvány újra igénylésével egyidejűleg.

A Szolgáltató a tanúsítványba kerülő adatokat a tanúsítvány igénylésekor érvényes, az adatot tartalmazó közhiteles nyilvántartásból a Felhasználó számára – az adatok módosításának lehetősége nélkül – elérhetővé teszi. A Felhasználó a Keretalkalmazásban a Szolgáltató által elérhetővé tett, a tanúsítványba kerülő adatok helyességét elfogadja (visszaigazolja) vagy visszautasítja (nem igazolja vissza). Az elfogadást követően a Szolgáltató értesíti a Bizalmi Szolgáltatót a tanúsítvány kiállítása érdekében.

A Felhasználó a visszautasítással tudomásul veszi, hogy a tanúsítványba kerülő adatok visszautasítás miatt a Szolgáltatások igénybevételére csak akkor lesz jogosult, ha a Keretalkalmazásban a regisztrációt újra elvégzi és a tanúsítványba kerülő adatokat elfogadja.

A tanúsítványba kerülő adatok helyességéről a Felhasználónak kell meggyőződnie, és szükség szerint azok módosítását az adatot tartalmazó közhiteles nyilvántartásban kezdeményeznie. A tanúsítványba kerülő adatok módosítása sem a Szolgáltatónál, sem a Keretalkalmazásban, sem más módon nem kezdeményezhető.

Az eAláírás szolgáltatásra a Felhasználó és a Bizalmi Szolgáltató között létrejött Szolgáltatási Szerződés, a Bizalmi Szolgáltató kapcsolódó általános szerződési feltételek dokumentuma, - mely a Bizalmi Szolgáltató által közzétett elérhetőségen érhető el - és jelen ÁSZF, valamint annak vonatkozó mellékletei együttesen érvényesek és irányadók.

Amennyiben a Felhasználó érvényes tanúsítvánnyal rendelkezik, a Szolgáltató a Keretalkalmazás használatával, illetve a https://dap.gov.hu weboldalon keresztül a szükséges adatok megadásával biztosítja, hogy a Felhasználó az érvényes tanúsítványának visszavonását kezdeményezze.

3. A Szolgáltatások igénybevételének feltételei

3.1. Műszaki feltételek:

A Keretalkalmazás használatához a Felhasználónak megfelelő mobileszközzel kell rendelkeznie. A Keretalkalmazás használatának további részletes feltételeit tartalmazó jelen ÁSZF és a működésre vonatkozó további tájékoztató dokumentumok a https://dap.gov.hu honlapon érhetők el.

A Szolgáltató csak Android 12 vagy újabb, illetve iOS 16, iPadOS 16 vagy újabb operációs rendszerrel rendelkező eszköz esetében biztosítja az eAláírás keretszolgáltatást.

A Keretalkalmazás optimális működéséhez és használatához további feltétel, hogy a Felhasználó a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott legfrissebb verziószámú Keretalkalmazással rendelkezzen. Ellenkező esetben a Szolgáltató megtagadhatja a Keretalkalmazás további használatát.

3.2. Adminisztratív feltételek:

A Keretalkalmazás használatához a Felhasználónak az Nytv. hatálya alá kell tartoznia, valamint el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót.

A Keretalkalmazás használatához a Felhasználó személyazonossága a személyazonosságát igazoló okmányt, valamint a természetes személyazonosító adatokat nyilvántartó szerv adatszolgáltatása alapján egyértelműen megállapítható kell, hogy legyen a Szolgáltatások igénybevétele során.

4. Szolgáltatási minőség (szolgáltatási időszak, rendelkezésre állás, elérhetőség)

A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során eleget tesz a Dáptv.-ben és a vonatkozó további jogszabályokban meghatározott szolgáltatás nyújtására vonatkozó rendelkezéseknek, ideértve a biztonsági és minőségi követelményeket is.

4.1. Szolgáltatási időszak

A Keretalkalmazás és a Keretalkalmazás útján igénybevehető Szolgáltatások a hét minden napján 24 órában elérhetőek.

Az Előregisztráció bármely járási hivatalban, az Nytv. szerinti kijelölt kormányhivatalban, vagy az Nytv.  szerinti nyilvántartást kezelő szervnél kezdeményezhető az érintett szervek ügyfélfogadási idejében.

4.2. A Szolgáltatások rendelkezésre állása

A Keretalkalmazás éves garantált rendelkezésre állása 98%. A Szolgáltatás elérhetőségét befolyásolhatja az adott Szolgáltatást támogató szakrendszerek rendelkezésre állása.

A Szolgáltató karbantartási, fejlesztési munkálatainak elvégzése miatt jogosult a Szolgáltatás szüneteltetésére (tervezett üzemszünet), amennyiben a szüneteltetést nem igénylő más gazdaságos műszaki megoldás nem áll rendelkezésre.

A Szolgáltató a Szolgáltatás szünetelését eredményező tervezett vagy nem tervezett technikai tevékenységről szóló tájékoztatás tekintetében a Dáptv. 5. §, valamint saját tájékoztatási rendje szerint jár el.

A tervezett üzemszünet és a különleges karbantartási szünet időtartama nem számít bele a Szolgáltatás kiesési idejébe, illetve az éves rendelkezésre állás számításakor nem kell figyelembe venni.

A Szolgáltató előre nem látható és elháríthatatlan külső ok (vis maior), vagy jogszabály alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés, illetve Magyarország honvédelmi, nemzetbiztonsági, gazdasági és közbiztonsági érdekeinek a jogszabályokban előírt módon történő védelme esetében szüneteltetheti a Szolgáltatásokat.

4.3. A Szolgáltatások elérhetősége

A Szolgáltatások kizárólag abban az esetben vehetők igénybe, ha a Felhasználó jelen ÁSZF-et, valamint – ha a Szolgáltató ilyet alkalmaz – az adott Szolgáltatásra vonatkozó kiegészítő feltételeket elfogadta.

5. Felhasználói támogatás

5.1. Felhasználói támogatás feltételei

A Felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése típusú ügyek kezelésére kizárólag jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott elérhetőségeken és módon van lehetőség.

Az e-mailen küldött bejelentés/panasz kizárólag a visszaigazolása után tekinthető beérkezettnek.

Ha a Szolgáltató az ÁSZF szerint vállalt feltételeket nem biztosítja, a Felhasználó bejelentése alapján a hibát határidőben nem javítja ki vagy a bejelentést elutasítja, a Felhasználó a Digitális Szolgáltatások Felügyeleténél tehet panaszt, amelynek elérhetősége:

  • Levelezési cím: 1027 Budapest, Kacsa utca 15-23.
  • E-mail: euf@dmu.gov.hu

5.2. Panaszok kezelésének a rendje

A Keretalkalmazással kapcsolatos kérdéseket, kifogásokat és panaszokat a Kormányzati Ügyfélvonal elérhetőségein fogadják:

  • Telefon: 1818, külföldről: +36 1 550 1858
  • E-mail: 1818@1818.hu

A bejelentés/panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül a Szolgáltató írásban köteles válaszolni a bejelentőnek. A Szolgáltató a válaszadáshoz szükséges információk megadását kérheti a bejelentőtől.

Amennyiben a választ a bejelentő nem tartja megfelelőnek, vagy az alapján nem sikerül a Szolgáltató bevonásával rendezni a felmerült vitát, akkor a bejelentő az ÁSZF 5.4. pontjában foglaltak szerint keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz.

Fentieken túl, a Felhasználó az 5.2 pontban foglaltak alapján bejelentéssel (panasszal, kifogással) élhet, ha

  1. véleménye szerint adatainak kezelésével kapcsolatban sérelem érte, vagy annak közvetlen veszélye fennáll, illetve
  2. jogszabályba ütköző adatkezelést észlel.

A Felhasználó egyes jogainak gyakorlását a Szolgáltató a személyazonosság megfelelő igazolásához kötheti.

5.3. Hibaelhárítás

Szolgáltató a részére beérkező hibajelzések kivizsgálását és a hibák kijavítását a tudomására jutását követően haladéktalanul megkezdi.

5.4. Jogviták esetén követendő eljárás

A Felek (a Szolgáltató és a Felhasználó együttesen) kölcsönösen megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatás igénybevételéből eredő jogvitáikat mindenkor megkísérlik békés úton, tárgyalással rendezni.

Jogvita esetén a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Pp.) mindenkor hatályos rendelkezései szerint illetékes bíróság jár el.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos európai uniós és magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az eIDAS Rendelet, illetve az adatvédelmi jogszabályok – különösen a GDPR és az Infotv. – rendelkezéseire.

A jelen ÁSZF-ben szereplő kifejezéseket és jogintézményeket az adott szolgáltatáshoz tartozó szolgáltatási szabályzat terminológiája, a magyar nyelv szabályai és a szavak általánosan elfogadott értelme szerint, valamint a magyar jogszabályok alapján kell értelmezni.

6. A Felek felelőssége, jogai és kötelezettségei

6.1. A Szolgáltató felelőssége

A Szolgáltató felelőssége az általa okozott károkra terjed ki. Nem terjed ki a Szolgáltató felelőssége a Szolgáltatásban közreműködő szervezetek által okozott károkra, amennyiben az okozott kár a közreműködő szervezet felelősségi körében keletkezik.

A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan esetben, ha a Felhasználó nem szakszerű, illetve nem rendeltetésszerű beavatkozására vezethető vissza a hibajelenség.

A Szolgáltató kizárja a felelősségét azon károkért, melyek abból származnak, hogy a Felhasználó nem a 3.1 pont szerinti műszaki feltételeknek megfelelően használta a Keretalkalmazást.

Az eAláírás szolgáltatás részét képező bizalmi szolgáltatás tekintetében a Felhasználó és a Bizalmi Szolgáltató között közvetlen jogviszony jön létre. A Szolgáltató erre tekintettel kizárja felelősségét az eAláírás szolgáltatás tekintetében, amennyiben az okozott kár az eAláírás szolgáltatást nyújtó Bizalmi Szolgáltató felelősségi körében, a bizalmi szolgáltatás körében keletkezett.

A Keretalkalmazás útján a Szolgáltató más szervek, szervezetek (digitális szolgáltatók) által elérhetővé tett digitális szolgáltatásokat tesz elérhetővé. A Keretalkalmazás útján történő elérhetővé tétel, valamint igénybe vétel nem érinti azt, hogy a digitális szolgáltatókkal a Felhasználó közvetlen jogviszonyba kerül, így az esetleges jogorvoslati igényekkel a digitális szolgáltatók felé jogosult fordulni. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki az ilyen elérhetővé tett szolgáltatásokra.

Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a Felhasználó által használt digitális adatkapcsolat létesítésére alkalmas eszköz működőképességére, illetve az elavult verziószámú Keretalkalmazás használatából fakadó károkra. A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan esetben, amennyiben a Szolgáltató teljesítésének meghiúsulása arra vezethető vissza, hogy a Felhasználó által megadott adatok nem megfelelőek.

A PUSH üzenetek Keretalkalmazásban történő tiltásából eredő, a Felhasználónál jelentkező hátrányért, különösen az előregisztrációt követően a regisztráció befejezéséről szóló értesítés elmulasztásáért a Szolgáltató nem felel.

A Szolgáltató vagyoni és nem vagyoni felelőssége a Felhasználó felé a Ptk. vonatkozó szabályai szerint áll fenn.

A Szolgáltató a vagyoni felelősségre vonhatóság, az általa okozott károkkal kapcsolatos saját felelősség, illetve a neki okozott károkért járó kártérítés megállapíthatósága, dokumentálása és bizonyíthatósága érdekében naplózza tevékenységeit, védi a naplóbejegyzések sértetlenségét és hitelességét, valamint hosszú távon megőrzi (archiválja) azokat.

6.2. A Felhasználó felelőssége

Felhasználó az első belépést követően jogosult biometrikus belépést választani a későbbi bejelentkezések tekintetében. Ennek keretében a Keretalkalmazásba biometrikus azonosítást követően is beléphet. Ez a belépési mód nem befolyásolja az elérhető funkcionalitást.

Kizárólag a Felhasználó felel a Keretalkalmazás igénybevételéhez elengedhetetlenül szükséges saját biometrikus azonosító adatainak valóságtartalmáért.

Kizárólag a Felhasználó felel az Előregisztráció során átvett adattároló és biztonsági kód felhasználásáért, amelyeket csak a Felhasználó használhat fel a mobileszközén található Keretalkalmazásban az Előregisztrációval összefüggésben.

A Felhasználót polgári jogi és büntetőjogi felelősség terheli a rendszer bármely módon történő manipulálásának (különösen, de nem kizárólagosan feltörésének, elérhetetlenné tételének) megkísérléséért vagy elkövetéséért, valamint a Szolgáltatónak a rendszerben előidézett vagy más módon okozott kár bekövetkezéséért.

A biometrikus azonosító adatok nem megfelelő biztonságú kezeléséből, valamint a téves vagy nem létező biometrikus azonosító adatokból fakadó kockázatot a Felhasználó viseli, az ebből eredő következmények elhárítása a Felhasználó felelőssége.

Amennyiben a Felhasználó jelen ÁSZF-ben megfogalmazott kötelességeinek elmulasztásával vagy be nem tartásával kárt okoz, az ebből eredő kárért a polgári jog általános szabályai szerint felel.

6.3. Az érintett felek közös felelőssége

Kárenyhítési kötelezettség terheli a Szolgáltatásban érintett valamennyi résztvevőt.

6.4. A Szolgáltató jogai és kötelességei

A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során az általában elvárható gondosság mellett az ÁSZF-ben foglaltakat köteles betartani. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hatályos vonatkozó jogszabályok, valamint a mindenkori ÁSZF-ben meghatározottak szerint jár el.

A Szolgáltató, amennyiben a Szolgáltatások igénybevételének akadálya van, erről értesíti a Felhasználót.

A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatások igénybevételét korlátozni/megtagadni azon Felhasználók vonatkozásában, akik a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését veszélyeztetik.

A Szolgáltató a rendelkezésére bocsátott, illetve tudomására jutott adatokat – jogszabályi kötelezettséget és jelen ÁSZF-ben megadott eseteket kivéve – harmadik személynek kizárólag az érintett személyek beleegyezésével adhatja át.

6.5. Szolgáltató általi alvállalkozó bevonásának szabályai

Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során jogosult alvállalkozó(k) igénybevételére. Szolgáltató az alvállalkozók tekintetében

  1. az alvállalkozó teljesítéséért mind minőségi követelmények, mind határidők tekintetében úgy felel, mintha a Szolgáltatást teljes egészében maga végezte volna el,
  2. a Szolgáltatás teljesítésébe bevont alvállalkozói tevékenységét, termékeit saját tevékenységére vonatkozó minőségbiztosítási szabványok szerint köteles ellenőrizni,
  3. gondoskodik róla, hogy alvállalkozója a vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően tevékenykedjen.

6.6. Felhasználó jogai és kötelességei

A Felhasználó jogosult arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott keretek között a Szolgáltatásokat, a Keretalkalmazás Előregisztrációval kapcsolatos funkcióit igénybe vegye.

A Felhasználó köteles a Szolgáltatások igénybevétele során a Keretalkalmazást rendeltetés szerűen használni.

A Felhasználónak a Keretalkalmazás használata során a kapcsolódó biometrikus azonosító adatait, valamint az általa alkalmazott 6 (hat) számjegyű PIN kódját védenie kell a jogosulatlan hozzáféréstől.

6.7. Vis maior

A Keretalkalmazással kapcsolatos jogviszonyokban vis maiornak minősül minden olyan, a Felek érdekkörén, és ellenőrzésén kívül álló, a Szolgáltatások igénybevétele során bekövetkező, előre nem látható esemény, amely a Felek által elháríthatatlan, és a Szolgáltatások igénybevételét akadályozza vagy meghiúsítja.

A Felek mentesülnek szerződésszegésük jogkövetkezményei alól, ha a szerződésszegés vis maior miatt következett be.

6.8. Szellemi tulajdonjogok

A Szolgáltatások honlapja és a Keretalkalmazás egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, valamint a Szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalom, így bármely szerzői mű, illetve más szellemi alkotás (ideértve többek között valamennyi grafikát, logót, a honlap és a Keretalkalmazás felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást) szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jogi oltalom alatt állnak.

A Szolgáltatás honlapján, valamint a Keretalkalmazásban szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek használata, hasznosítása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével történhet.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a Szolgáltatás honlapjához kapcsolódó domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az érintett adatbázisok kilistázására, archiválására, feltörésére, a Keretalkalmazás forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Korábban hatályos Általános Szerződési Feltételek