Oldal betöltése
ugrás a tartalomra
Súgóközpont témák
SúgóközpontTémákTémákAdattárca
AdataimHiteles adatmegosztásHozzájárulásokTanúsítványok
Bejelentkezés DÁP mobilalkalmazássalRegisztrációDigitális aláírás
ÁltalánosBiztonságGyakori problémákAláíró tanúsítvány
Mobilalkalmazás letöltéseErkölcsi bizonyítvány igénylésDigitális Állampolgárság ProgramProfilSzemélyazonosság igazolásaIdőpontfoglalásTárhelyBiztonság és adatvédelem
TémákAdattárca
AdataimHiteles adatmegosztásHozzájárulásokTanúsítványok
Bejelentkezés DÁP mobilalkalmazássalRegisztrációDigitális aláírás
ÁltalánosBiztonságGyakori problémákAláíró tanúsítvány
Mobilalkalmazás letöltéseErkölcsi bizonyítvány igénylésDigitális Állampolgárság ProgramProfilSzemélyazonosság igazolásaIdőpontfoglalásTárhelyBiztonság és adatvédelem
Adattárca
Adataim
Mi a különbség a korábbi Adataim menü és az új Adattárca között?
Az Adattárcában is megtalálod a korábbi Adataim menüben szereplő személyes adataidat és a gépjárműved adatait. Ezeket továbbra is könnyedén másolhatod és megoszthatod.Az Adattárcában új funkcióként megjelent Tanúsítványok segítségével egyszerűen igazolhatod a személyazonosságod online ügyintézésnél, bejelentkezhetsz csatlakozott partnereink felületein, és automatikusan kitöltheted az online űrlapokat.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Hibás adatot találtam.
Ha hibás vagy megváltozott adatot találtál, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Hiányzik valamelyik adatom.
Ha hiányzik valamelyik adatod, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Rég eladott gépjárművem adatai is látszanak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban.
Ez akkor fordulhat elő, ha a vevő nem íratta át a járművet. Látogasd meg bármelyik kormányablakot, és ügyintézőink segítenek!
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Nem találom a gépjárművem adatait.
Ez akkor fordulhat elő, ha legalább 10 éve kivonták a forgalomból a járművet.Ha a jármű nincs kivonva a forgalomból, és mégsem találod, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.

Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Hiteles adatmegosztás
Mire használhatom a hitelesített digitális dokumentumot?
A hitelesített digitális dokumentummal egyszerűbben oszthatod meg az adataid ügyintézésnél, például véradásnál a TAJ számod, banki ügyintézésnél a lakcímed vagy autóbérlésnél a vezetési jogosultságod.Fontos, hogy a digitális dokumentum a személyazonosságod igazolására nem használható! Ha ügyintézésnél – például ügyvédnél vagy közjegyzőnél – igazolnod kell a személyazonosságod, akkor továbbra is a személyazonosító okmányaid kell bemutatnod.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Mit bizonyít a hitelesített digitális dokumentum?
A hitelesített digitális dokumentum hivatalosan igazolja, hogy a benne szereplő adatok a kiállítás időpontjában megegyeztek az állami nyilvántartásban szereplő adataiddal.Ez azt jelenti, hogy a hitelesített digitális dokumentum jogilag teljes bizonyító erővel rendelkezik, hogy a legtöbb hivatalos ügyben elfogadható.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Hol és milyen ügyekben használhatom a hitelesített digitális dokumentumot?
A hitelesített digitális dokumentumot, számos ügyintézésnél használhatod. Például:
  • Véradásnál a TAJ számod igazolására
  • Banki ügyintézésnél a lakcímed igazolására
  • Autóbérlésnél a vezetési jogosultságod igazolására
  • Szolgáltatóknál – például közmű- és telekommunikációs szolgáltatóknál – szerződéskötéskor
  • Oktatási intézményekben adategyeztetésre
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Milyen adatokat tartalmaz a hitelesített digitális dokumentum?
Az alábbi adatok közül te választhatod ki, hogy mit tartalmazzon a dokumentum.
  • Személyi azonosító szám
  • Név, születési hely és idő, anyja neve
  • Bejelentett lakcím: állandó lakcím, tartózkodási cím
  • Adóazonosító jel
  • TAJ szám
  • Vezetési jogosultság (milyen kategóriájú járműveket vezethetsz)

Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Meddig érvényes a hitelesített digitális dokumentum?
A hitelesített digitális dokumentumnak nincs lejárati ideje. A dokumentum azt igazolja, hogy az adatok a kiállítás időpontjában megegyeztek az állami nyilvántartásban szereplő adataiddal. A digitális dokumentumon mindig szerepel a kiállítás dátuma. Ha friss dokumentumra van szükséged, hozz létre egy új dokumentumot.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Mire figyeljek az adataim megosztásánál?
A megosztás a te felelősséged.
  • Csak azokat az adatokat oszd meg, amelyekre valóban szükség van az ügyintézéshez.
  • Az állami intézmények, bankok és szolgáltatók kötelesek biztonságosan kezelni az adataid.
  • Magánszemélynek csak akkor küldd el a digitális dokumentumot, ha megbízol benne, és valóban szükséges az adatok megosztása.
  • A digitális dokumentumot e-mailben is elküldheted az ügyintézéshez.

Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Hozzájárulások
Mi az eseti hozzájárulás?
Ha online intézel egy ügyet, eseti hozzájárulással megoszthatod az adataid a szolgáltatóval. Az eseti hozzájárulással gyorsabban kitöltheted a különböző űrlapokat, hiszen nem kell kézzel beírnod az adataidat.Eseti hozzájárulással a szolgáltató csak a megosztás pillanatában érvényes adataidat kapja meg. Ha később változnak az adataid, jelezned kell a szolgáltatónak az adatváltozást.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Mi a tartós hozzájárulás?
Tartós hozzájárulással a szolgáltató folyamatosan hozzáférhet azokhoz az adatokhoz, amiket megosztasz vele.Tartós hozzájárulást hosszú távú szerződéseknél – például banki szerződéseknél – érdemes adnod. Tartós hozzájárulás esetén a szolgáltató megkapja a friss adatadat, így nem kell adatokat egyeztetned, ha változnak az adataid.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Tanúsítványok
Mire jók a tanúsítványok az Adattárcában?
A tanúsítványokkal egyszerűen igazolhatod a személyazonosságod online ügyintézésnél, bejelentkezhetsz csatlakozott partnereink felületein, és automatikusan kitöltheted az online űrlapokat.A személyes ügyintézéshez való használat egy későbbi fejlesztés részeként lesz elérhető.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Mi történik, ha megváltoznak az adataim?
Az adatok 24 órán belül automatikusan frissülnek a tanúsítványokban. Fontos, hogy ügyintézés előtt ellenőrizd, hogy helyesek-e az adataid a tanúsítványokban!
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Miért kell aktiválni a tanúsítványokat?
A tanúsítványok hitelesítik az adataidat, ezért jogi ügyekben, szerződéskötéseknél és hivatalos ügyintézésnél is használhatod őket. A tanúsítványokat az Európai Unió országaiban is elfogadják hivatalos ügyintézésnél.Minden adatfajtáról külön tanúsítvány készül, ezért egyenként kell őket aktiválnod.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Milyen szolgáltatók fogadják el a tanúsítványokat?
A tanúsítványokat azok a szolgáltatók – például bankok, biztosítók, közmű- és telekommunikációs szolgáltatók – fogadják el, amelyek csatlakoztak a Digitális Állampolgárság Programhoz.A szolgáltatók listáját a csatlakozott partnereink oldalon ellenőrizheted.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Nem sikerült aktiválnom a tanúsítványt.
Előfordulhat, hogy átmeneti technikai probléma adódott. Várj pár percet, és próbáld újra!Ha továbbra sem sikerül aktiválni a tanúsítványt, hívd a 1818-as számot vagy külföldről a +36 1 550 1858-as számot, vagy küldj e-mailt a 1818@1818.hu e-mail címre.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Miért kell megújítanom a tanúsítványokat?
Az adatvédelmi követelmények és a hitelesítési szabványok fejlődése miatt a tanúsítványokat időnként meg kell újítanod. Ez garantálja az adataid védelmét és jogi érvényességét.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Mikor kerülhet visszavonásra egy tanúsítvány?
A tanúsítványoknak mindig az aktuális adataidat kell tartalmaznia. Ha megváltozik a tanúsítványban szereplő adatod – például a lakcímed –, a tanúsítványt visszavonjuk, és újra kell aktiválnod.Adataid védelme érdekében akkor is visszavonjuk a tanúsítványokat, ha valamilyen visszaélésre utaló jelet tapasztalunk, vagy eltávolítod az elveszett vagy ellopott eszközöd a DÁP profilodból.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Milyen esetben távolítsam el a tanúsítványokat?
Ha úgy döntesz, hogy mégsem szeretnéd használni az Adattárca funkcióit – például az automatikus űrlapkitöltést vagy a bejelentkezést a partnerszolgáltatók oldalain – , eltávolíthatod a tanúsítványokat.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Több mobiltelefonon használom a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Hogyan aktiváljam a tanúsítványokat?
A tanúsítványokat külön-külön minden mobiltelefonon aktiválnod kell, amin használod a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!
Ezentúl semmilyen okmány nem kell az ügyintézéshez?
A tanúsítványokat egyelőre csak online ügyintézésnél használhatod. Személyes ügyintézésnél továbbra is szükség lesz a fizikai okmányaidra.
Link másolása a kérdés-válaszhozLink sikeresen másolva!