Oldal betöltése
ugrás a tartalomra
Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2025. szeptember 1-től
Általános adatok, elérhetőségek
Szolgáltató neve:IdomSoft Zrt.
Székhely:1138 Budapest, Váci út 133.
Levelezési cím:1394 Budapest, Pf.: 390.
Telefonszám:+36-1-7957-800
Internetes honlap címe:https://idomsoft.hu
A Szolgáltatással összefüggő információt tartalmazó honlap címe:https://dap.gov.hu
ÁSZF célja, hatálya és jogszabályi háttere
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) célja az IdomSoft Zrt., mint a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény, a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről szóló 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 1. §-a alapján digitális állampolgárság szolgáltató, valamint a digitális állampolgárság egyes szabályairól 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet 23. § (6) bekezdése szerinti életesemény-alapú szolgáltatás szolgáltatója (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott Digitális Állampolgár Weboldalon elérhető szolgáltatások (a továbbiakban: Szolgáltatások) természetes személy (a továbbiakban: Felhasználó) által történő igénybevétel feltételeinek szabályozása.A Szolgáltató Digitális Állampolgár weboldal: életesemény-alapú szolgáltatások és digitális keretszolgáltatások biztosítása érdekében a Szolgáltató által fejlesztett és üzemeltetett weboldal (https://dap.gov.hu) internetes alkalmazást biztosít, amely az azonosított Felhasználó számára lehetőséget ad a digitális ügyintézéshez szükséges nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére.A jelen ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződés képezi alapját a Szolgáltatások Felhasználók által történő igénybevételének.Jelen ÁSZF határozza meg a Szolgáltatások igénybevételének jogi, műszaki és adminisztratív feltételeit. A Felhasználó a Digitális Állampolgár Weboldal az ÁSZF megismerése és elfogadása után használhatja.
Legfontosabb vonatkozó jogszabályok
  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: GDPR),
  • az Európai Parlament és a Tanács 910/2014/EU rendelete (2014. július 23.) a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: eIDAS Rendelet),
  • 2023. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól (a továbbiakban: Dáptv.),
  • 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról,
  • 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról (a továbbiakban: Pp.),
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.),
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról (a továbbiakban: Infotv.),
  • 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről,
  • 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális állampolgárság egyes szabályairól (a továbbiakban: DÁP vhr.),
  • 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről.

Személyi hatály
Az ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a Felhasználókra (együttesen: Felek)
Időbeli hatály
Jelen ÁSZF az előlapon megjelölt időponttól hatályos, amely megszűnik visszavonáskor vagy a módosítás hatályba lépésével.
Tárgyi hatály
Jelen ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatások igénybevételére vonatkozó általános feltételekre, valamint a Szolgáltatás igénybevétele során a Felek között létrejövő jogviszonyból eredő jogokra és kötelezettségekre.
ÁSZF elérhetősége, változása
Jelen ÁSZF-et és annak módosításait a Szolgáltató a Szolgáltatások internetes honlapján (https://dap.gov.hu) keresztül elérhetővé teszi.A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani azzal a feltétellel, hogy a módosított ÁSZF hatályba lépésének időpontját megelőző legalább 10 munkanappal előzetesen értesíti a Felhasználót a módosítás tartalmával összefüggésben, a https://dap.gov.hu honlapján keresztül történő tájékoztatás keretében. Az ÁSZF módosításának elfogadása a Felhasználó ráutaló magatartásával történik.
Szolgáltatások
Figyelembe véve jelen ÁSZF időbeli és tárgyi hatályát, a Digitális Állampolgár Weboldalon keresztül az alábbi Szolgáltatások érhetők el:A Digitális Állampolgár Weboldalon keresztül nyújtott, életeseményhez kapcsolódó elektronikus ügyintézési szolgáltatás:
  • társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. tv. szerinti biztosítási jogviszonyt igazoló hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem elektronikus benyújtása,
A Szolgáltató biztosítja ezen szolgáltatás tekintetében azok
  • elérését,
  • technikai támogatását,
  • illetékesség ellenőrzését,
  • elektronikus űrlapját,
  • adatok előtöltését,
  • letölthető PDF dokumentumot,
  • a kérelem hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervezet hivatalos elérhetőségére történő továbbítását.
A Szolgáltató által biztosított szolgáltatások esetében a kérelem adattartalma előtöltésre kerül, amely nem módosítható és a kérelem nem egészíthető ki további adattartalmakkal.
A Szolgáltatások igénybevételének feltételei
Műszaki feltételek:
A Felhasználók számára nyújtott szolgáltatásokat az érintett természetes személyek a Digitális Állampolgár weboldal online felületén vehetik igénybe.
Adminisztratív feltételek:
A Felhasználónak nyújtott azonosításhoz kötött szolgáltatások igénybevételének feltétele a Dáptv. szerinti eAzonosítással történő személyazonosítás.
Szolgáltatási minőség (szolgáltatási időszak, rendelkezésre állás, elérhetőség)
A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során eleget tesz a Dáptv.-ben és a vonatkozó további jogszabályokban meghatározott szolgáltatás nyújtására vonatkozó rendelkezéseknek, ideértve a biztonsági és minőségi követelményeket is.
Szolgáltatási időszak
A Szolgáltatások a hét minden napján 24 órában elérhetőek.
A Szolgáltatások rendelkezésre állása
A Szolgáltatások éves garantált rendelkezésre állása 98%. A Szolgáltatások elérhetőségét befolyásolhatja az adott Szolgáltatást támogató szakrendszerek rendelkezésre állása.A Szolgáltató karbantartási, fejlesztési munkálatainak elvégzése miatt jogosult a Szolgáltatás szüneteltetésére (tervezett üzemszünet), amennyiben a szüneteltetést nem igénylő más gazdaságos műszaki megoldás nem áll rendelkezésre.A Szolgáltató a Szolgáltatás szünetelését eredményező tervezett vagy nem tervezett technikai tevékenységről szóló tájékoztatás tekintetében a Dáptv. 5. §, a DÁP vhr. 51-52. §, valamint saját tájékoztatási rendje szerint jár el.A tervezett üzemszünet és a különleges karbantartási szünet időtartama nem számít bele a Szolgáltatás kiesési idejébe, illetve az éves rendelkezésre állás számításakor nem kell figyelembe venni.A Szolgáltató előre nem látható és elháríthatatlan külső ok (vis maior), vagy jogszabály alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés, illetve Magyarország honvédelmi, nemzetbiztonsági, gazdasági és közbiztonsági érdekeinek a jogszabályokban előírt módon történő védelme esetében szüneteltetheti a Szolgáltatásokat.
A Szolgáltatások elérhetősége
A Szolgáltatások kizárólag abban az esetben vehetők igénybe, ha a Felhasználó jelen ÁSZF-et, valamint – ha a Szolgáltató ilyet alkalmaz – az adott Szolgáltatásra vonatkozó kiegészítő feltételeket elfogadta.
Felhasználói támogatás
Felhasználói támogatás feltételei
A Felhasználói bejelentések, panaszok, műszaki támogatás kérése típusú ügyek kezelésére kizárólag jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott elérhetőségeken és módon van lehetőség.Az e-mailen küldött bejelentés/panasz kizárólag a visszaigazolása után tekinthető beérkezettnek.Ha a Szolgáltató az ÁSZF szerint vállalt feltételeket nem biztosítja, a Felhasználó bejelentése alapján a hibát határidőben nem javítja ki vagy a bejelentést elutasítja, a Felhasználó a Digitális Szolgáltatások Felügyeleténél tehet panaszt, amelynek elérhetősége:
  • Levelezési cím: 1138 Budapest, Váci út 129-133.
  • E-mail: dszf@dmu.gov.hu
Panaszok kezelésének a rendje
A Keretalkalmazással kapcsolatos kérdéseket, kifogásokat és panaszokat a Kormányzati Ügyfélvonal elérhetőségein fogadják:
  • Telefon: 1818, külföldről: +36 1 550 1858
  • E-mail: 1818@1818.hu
A bejelentés/panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül a Szolgáltató írásban köteles válaszolni a bejelentőnek. A Szolgáltató a válaszadáshoz szükséges információk megadását kérheti a bejelentőtől.Amennyiben a választ a bejelentő nem tartja megfelelőnek, vagy az alapján nem sikerül a Szolgáltató bevonásával rendezni a felmerült vitát, akkor a bejelentő az ÁSZF 5.4. pontjában foglaltak szerint keresettel fordulhat az illetékes bírósághoz.Fentieken túl, a Felhasználó az 5.2 pontban foglaltak alapján bejelentéssel (panasszal, kifogással) élhet, ha
  1. véleménye szerint adatainak kezelésével kapcsolatban sérelem érte, vagy annak közvetlen veszélye fennáll, illetve
  2. jogszabályba ütköző adatkezelést észlel.
A Felhasználó egyes jogainak gyakorlását a Szolgáltató a személyazonosság megfelelő igazolásához kötheti.
Hibaelhárítás
Szolgáltató a részére beérkező hibajelzések kivizsgálását és a hibák kijavítását a tudomására jutását követően haladéktalanul megkezdi.
Jogviták esetén követendő eljárás
A Felek (a Szolgáltató és a Felhasználó együttesen) kölcsönösen megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatás igénybevételéből eredő jogvitáikat mindenkor megkísérlik békés úton, tárgyalással rendezni.Jogvita esetén a Pp. mindenkor hatályos rendelkezései szerint illetékes bíróság jár el.A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos európai uniós és magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel a Ptk., az eIDAS Rendelet, illetve az adatvédelmi jogszabályok – különösen a GDPR és az Infotv. – rendelkezéseire.A jelen ÁSZF-ben szereplő kifejezéseket és jogintézményeket az adott szolgáltatáshoz tartozó szolgáltatási szabályzat terminológiája, a magyar nyelv szabályai és a szavak általánosan elfogadott értelme szerint, valamint a magyar jogszabályok alapján kell értelmezni.
A Felek felelőssége, jogai és kötelezettségei
A Szolgáltató felelőssége
A Szolgáltató felelőssége az általa okozott károkra terjed ki. Nem terjed ki a Szolgáltató felelőssége a Szolgáltatásban közreműködő szervezetek által okozott károkra, amennyiben az okozott kár a közreműködő szervezet felelősségi körében keletkezik.A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan esetben, ha a Felhasználó nem szakszerű, illetve nem rendeltetésszerű beavatkozására vezethető vissza a hibajelenség.A Szolgáltató kizárja a felelősségét azon károkért, melyek abból származnak, hogy a Felhasználó nem a 3.1 pont szerinti műszaki feltételeknek megfelelően használta a Keretalkalmazást. A Szolgáltató a Digitális Állampolgár Weboldal útján más szervek, szervezetek (digitális szolgáltatást biztosító szervezetek) hatáskörébe vagy feladatkörébe tartozó ügyek vagy általuk nyújtott szolgáltatások tekintetében elektronikusan előterjeszthető kérelmek benyújtása érdekében teszi elérhetővé a Szolgáltatást. A Szolgáltatás teljesítésével (a Szolgáltatás szerinti kérelem hatáskörrel és illetékességgel, illetve feladatkörrel rendelkező digitális szolgáltatást biztosító szervezet hivatalos elektronikus elérhetőségére történő sikeres továbbításával) a digitális szolgáltatást biztosító szervezetekkel a Felhasználó közvetlen jogviszonyba kerül, így a digitális szolgáltatást biztosító szervezetek hatáskörébe vagy feladatkörébe tartozó ügyekkel vagy általuk nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban az esetleges jogorvoslati igényekkel, a digitális szolgáltatást biztosító szervezetek felé jogosult fordulni. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a digitális szolgáltatást biztosító szervezetek hatáskörébe vagy feladatkörébe tartozó ügyekkel vagy általuk nyújtott szolgáltatásokkal a Felhasználónak okozott károkra vagy joghátrányokra.Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a Felhasználó által használt digitális adatkapcsolat létesítésére alkalmas eszköz működőképességére és az abból fakadó károkra. A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan esetben, amennyiben a Szolgáltató teljesítésének meghiúsulása arra vezethető vissza, hogy a Felhasználó által megadott adatok nem megfelelőek.A Szolgáltató vagyoni és nem vagyoni felelőssége a Felhasználó felé a Ptk. vonatkozó szabályai szerint áll fenn.A Szolgáltató a vagyoni felelősségre vonhatóság, az általa okozott károkkal kapcsolatos saját felelősség, illetve a neki okozott károkért járó kártérítés megállapíthatósága, dokumentálása és bizonyíthatósága érdekében naplózza tevékenységeit, védi a naplóbejegyzések sértetlenségét és hitelességét, valamint hosszú távon megőrzi (archiválja) azokat.
A Felhasználó felelőssége
A Felhasználót polgári jogi és büntetőjogi felelősség terheli a rendszer bármely módon történő manipulálásának (különösen, de nem kizárólagosan feltörésének, elérhetetlenné tételének) megkísérléséért vagy elkövetéséért, valamint a Szolgáltatónak a rendszerben előidézett vagy más módon okozott kár bekövetkezéséért. Amennyiben a Felhasználó jelen ÁSZF-ben megfogalmazott kötelességeinek elmulasztásával vagy be nem tartásával kárt okoz, az ebből eredő kárért a polgári jog általános szabályai szerint felel.
Az érintett felek közös felelőssége
Kárenyhítési kötelezettség terheli a Szolgáltatásban érintett valamennyi résztvevőt.
A Szolgáltató jogai és kötelességei
A Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtása során az általában elvárható gondosság mellett az ÁSZF-ben foglaltakat köteles betartani. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hatályos vonatkozó jogszabályok, valamint a mindenkori ÁSZF-ben meghatározottak szerint jár el.A Szolgáltató, amennyiben a Szolgáltatások igénybevételének akadálya van, erről értesíti a Felhasználót.A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatások igénybevételét korlátozni/megtagadni azon Felhasználók vonatkozásában, akik a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését veszélyeztetik.A Szolgáltató a rendelkezésére bocsátott, illetve tudomására jutott adatokat – jogszabályi kötelezettséget és jelen ÁSZF-ben megadott eseteket kivéve – harmadik személynek kizárólag az érintett személyek beleegyezésével adhatja át.
Szolgáltató általi alvállalkozó bevonásának szabályai
Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során jogosult alvállalkozó(k) igénybevételére. Szolgáltató az alvállalkozók tekintetében
  1. az alvállalkozó teljesítéséért mind minőségi követelmények, mind határidők tekintetében úgy felel, mintha a Szolgáltatást teljes egészében maga végezte volna el,
  2. a Szolgáltatás teljesítésébe bevont alvállalkozói tevékenységét, termékeit saját tevékenységére vonatkozó minőségbiztosítási szabványok szerint köteles ellenőrizni,
  3. gondoskodik róla, hogy alvállalkozója a vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően tevékenykedjen.
Felhasználó jogai és kötelességei
A Felhasználó jogosult arra, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott keretek között a Szolgáltatásokat igénybe vegye.
Vis maior
A Szolgáltatásokkal kapcsolatos jogviszonyokban vis maiornak minősül minden olyan, a Felek érdekkörén, és ellenőrzésén kívül álló, a Szolgáltatások igénybevétele során bekövetkező, előre nem látható esemény, amely a Felek által elháríthatatlan, és a Szolgáltatások igénybevételét akadályozza vagy meghiúsítja.A Felek mentesülnek szerződésszegésük jogkövetkezményei alól, ha a szerződésszegés vis maior miatt következett be.
Szellemi tulajdonjogok
A Szolgáltatások honlapja, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, valamint a Szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalom, így bármely szerzői mű, illetve más szellemi alkotás (ideértve többek között valamennyi grafikát, logót, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást) szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jogi oltalom alatt állnak. A Szolgáltatás honlapján szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek használata, hasznosítása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével történhet.A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a Szolgáltatás honlapjához kapcsolódó domain névre, az ehhez tartozó aldomainekre, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az érintett adatbázisok kilistázására, archiválására, feltörésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.